söndag 20 november 2011

Bättre och bättre dag för dag med trä i maten….. eller?

Ja att livsmedelsföretag drygat ut sina produkter med cellulosa (massa ifrån träd) hörde jag för många år sedan i samband med fryst stuvad spenat. Det var då som jag bestämde mig för att laga allting själv så att jag vet vad jag stoppar i mig. Nu kan man visserligen inte vara så säker nu heller eftersom innehållsförteckningarna inte utvisar hormoner, bekämpningsmedel, mögel eller annat skräp.

Om det nu varit så att naturen avsett att vi människor skulle livnära oss på cellulosafibrer så hade vi nog sett aningen annorlunda ut på insidan.
Men vad gör inte livsmedelsindustrin för att tjäna ännu mer pengar… kreativiteten flödar och det utan en enda tanke på konsekvenserna. Fettfri mat, jo jag tackar, de ersätter fett med cellulosa så gör man två flugor på smällen. Livsmedelsindustrin som ofta ägs av läkemedelsindustrin tjänar liksom pengar i båda ändarna. Det snackas om organisk cellulosa fiber, javisst, det skall ju vara grönt och ekologiskt.

Vinnande slogan är: Det är bara en bristande fantasi som kan sätta käppar i det ekonomiska hjulet.

Här har vi de amerikanska innovatörerna:  (som även exporterar utomlands!!!)

Dole Food
General Mills
Kellogg
KFC (Yum! Brands)
Kraft Foods
McDonald’s
Nestle
Pepsi
Pizza Hut (Yum! Brands)
Sara Lee
Sonic
Taco Bell (Yum! Brands)
Weight Watchers International

Wendy’s Arby’s

Läs mer:

http://foodfreedom.wordpress.com/2011/07/08/15-food-companies-that-serve-you-wood/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar