tisdag 18 februari 2014

Lina tvättmedel irriterar kroppens delikata delar.

Kundnöjdhet är ingenting som företaget LINA är intresserad av... för hade de varit det så hade de besvarat mitt mejl, eller hur?
Tur att det finns så många andra varumärken att välja emellan. Tycker dock att det är väldigt trist att ambitionen att hålla en hög kvalitet fullständigt verkar försvinna när medaljen bäst i test erhållits. Sedan är det fritt fram för förändringar som innebär vad jag förmodar ytterligare ekonomiska förtjänster för tillverkaren.

Lina.se är mycket välkomna att kommentera detta inlägg nedan.... det vill säga... om intresse finnes.....


To: mail@lina.info
Subject: Lina Kulörtvätt
Date: Tue, 10 Dec 2013 09:49:55 +0000

 
 
Ny formula - testad effekt - tuffare mot fläckar.
 
Hej,
 
Jag har tvättat med Lina sedan några år tillbaka. Brukar köpa in ett antal paket när jag hittar något som fungerar riktigt bra eftersom att allt har en tendens att ändras med “ny formula”.
För en vecka sedan så var det dag för påfyllning av förrådet och som tur var noterade jag att innehållet var ändrat varvid jag endast köpte en paket.
 
Normala fläckar som jag alltid har kunnat lita på att Lina skulle ta bort sitter nu kvar. Detta gäller speciellt fettfläckar ifrån kropp och mat. Jag har sedan barndomen en överkänslighet mot vissa kemikalier och måste därför vara väldigt selektiv när det gäller vad jag utsätter kroppen för.
Tvättade torra kläder ger idag ingen reaktion men huden spricker på hela händerna vid beröring av blöt tvättad tvätt. Med beröring av ser jag här från maskin till centrifug och dito upphängning i torkrummet.
 
Min fråga är nu vilken ingrediens som är ändrad, utbytt eller tillsatt så att jag kan undvika att utsätta mig för detta ämne i framtiden.
 
Tacksam för svar.
 
Med vänlig hälsning
Pia Lindqvist Hopkins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar