måndag 7 mars 2011

CYCOCEL och julblommor VARNING!!

http://www.nyhetskanalen.se/1.1943416/2010/12/11/mycket_kemikalier_i_populara_julstjarnor
Här kommer julklappen, om än lite för sent eller för tidigt men naggande god. Hur många människor har inte per dags datum redan inhandlat de giftiga julblommorna? Hur många har kollapsat utav allergiska reaktioner eller av astmaanfall. Härligt! Och vem har vi att tacka? Kan det vara någon på regeringsnivå som inte har tillräckligt kognitiva resurser? Hela världen har förbjudit denna besprutning medans Holland och Sverige har ansökt och beviljats dispens……….
Jag undrar vad Herr Erlandsson och Fru Larsson anser i frågan – har ni möjligtvis dessa blommor i era egna hem? Vad sägs om lite endokrina, hormonella störningar med uppenbar risk för cancerframkallning.
Detta bekämpningsmedel används inte bara på julrosor utan även på hyacinter och hör och häpna den sprutas även på rågen i växthämmande syfte.
Vad jag inte kan förstå är vad sjutton gör dessa giftiga plantor i våra livsmedelsbutiker?
Anledningen till att jag nu reagerar är att jag är arg och upprörd eftersom min väninna blivit oerhört sjuk av just dessa julstjärnor. Astma reaktionen var kraftigare än vanligt och vi kan bara tacka högre makter för att hjälp fanns till hands.
Tänk på våra astmatiker och våra allergiker. Skolor, dagis och andra kommunala inrättningar skall vara fri ifrån starkt allergiframkallande växter. Något som jag även tycker att våra livsmedelsbutiker skall tänka på för det passar sig inte att ha besprutade plantor ihop med ost, kött eller andra färskvaror.
Bojkotta besprutade julblommor tills dess att de slutar med detta bekämpningsmedel.
Sponsra BASF eller annan kemikalieindustri eller var rädd om din och de dinas hälsa. Valet är ditt!
Förresten…. finns denna kemikalie angiven på våra rågmjölspaket? Återkommer med mer information och länkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar