måndag 7 mars 2011

The Drugs I Need



Det finns massa alternativ som kan köpas på apoteket och om man anammar tv reklamen så mår vederbörande väldigt bra efter användandet och inköpet av nikotin i små påsar. De är toppen när man av någon anledning inte kan röka…..   för det var väl röka vi skulle göra eller skall vi premiera läkemedelsföretagens vinster????
Något rörigt, eller?
Jag träffade en tjej som berättade att hon slutat röka med hjälp av läkare. Pillerna som ingick i rökavvänjningsprogrammet fungerade både bra och dåligt enligt henne själv. Hon klarade av att sluta men kämpade nu med biverkningarna från rökavvänjningspillerna. Hela hormonsystemet hade hamnat upp och ner så nu kunde hon inte arbeta heltid av den anledningen. Jag glömde visst säga att hon rökte för att det var lugnande…..
Det går att sluta röka utan inköpta hjälpmedel ifrån apoteket. Viljan och motivationen måste finnas för det vi vill det lyckas vi med. Jag kan själv skriva under på detta. Tänk att jag själv varit rökfri i 1 år och 6 mån nu – grattis till mig själv… för vad andra tycker det struntar jag högaktningsfullt  i…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar